Logins policy kring personuppgifter, cookies m m

Logins roll som personuppgiftsbiträde

Hanteringen av personuppgifter utgör en central del av Logins verksamhet. Vårt mål är att erbjuda en trygg och säker behandling.

Login är personuppgiftsbiträde till företagets kunder och behandlar personuppgifter enligt avtal med dem och enligt deras instruktioner. Logins behandling följer tillämplig dataskyddslagstiftning. Vi utvecklar våra produkter och tjänster utifrån principer om säkerhetstänkande och dataskydd och förbättrar löpande våra system och rutiner. 

Login hjälper kunder att uppfylla dataskyddsförordningens krav. Exempelvis tillhandahåller vi informationsblad om personuppgifter till arbetstagare via vår applikation Garanti XL. Bladet är utvecklat för att uppfylla kravet på att den personuppgiftsansvarige ska förse den registrerade med information angående behandling av personuppgifter. Ett annat exempel är att arbetstagare i konkursföretag kan logga in i Garanti Portal och begära ändring av registrerade uppgifter. Login kan även bistå kunder om arbetstagare begär ett utdrag med uppgifter som finns registrerade om dem. 

Logins servrar och IT-utrustning är skyddade enligt branschstandard. Företagets personal, konsulter och andra är bundna av sekretessavtal och informerade om hur behandling av personuppgifter får ske.

Insamling av våra användares personliga uppgifter

Vi sparar information om användarnas inloggningsuppgifter, eventuellt inklusive personnummer i de fall användaren väljer att logga in med hjälp av BankID. Vi sparar användarnas konfigurationsinställningar.

Användning av användarnas personliga uppgifter

Inloggningsuppgifter används för att tillhandahålla säker inloggning i Logins applikationer.

Personliga konfigurationsinställningar används för att förbättra och förenkla användarnas användning av Logins applikationer.

Cookies

Login sparar inte någon personlig användarinformation i cookies. Vi använder oss inte av  spårningscookies.

Säkerhet

Alla personuppgifter transporteras och lagras säkert enligt gällande branschstandarder.

Anslut er till Garanti Portal

Om ni ännu inte har kommit igång med Garanti Portal, anslut er nu!

Garanti Portal är en hemsida som gör det möjligt för alla arbetstagare i ett företag som gått i konkurs eller är under rekonstruktion att enkelt komma åt uppgifter och beslut som tillhandahålls av konkursförvaltaren eller företagsrekonstruktören och dennes medarbetare.

Kontakta oss för mer information!