Om
Garanti Portal är ett tillägg till Garanti XL.
Det är en tjänst som gör det möjligt för förvaltarbyråer och rekonstruktörer att på ett säkert och enkelt sätt kommunicera digitalt med arbetstagarna. De viktigaste funktionerna avser distribution av lönegarantibeslut och uppsägningshandlingar, men flera andra funktioner är också tillgängliga.
I Garanti Portal kan arbetstagaren se och hämta hem expedierade lönegarantibeslut, t ex individuellt utdrag ur B2-beslut och B1, uppsägningshandling och andra individuella dokument, t ex lönebesked, som är upplagda för arbetstagaren.
Genom funktionen Pdf Split är det enkelt för lönegarantihandläggaren att tillhandahålla lönebesked för varje arbetstagare genom portalen.
Arbetstagaren kan också ta del av dokument och länkar som handläggaren tillhandahåller för alla arbetstagare i konkurs- eller rekonstruktionsärendet, t ex generell information om byråns hantering av personuppgifter eller specifik information för det aktuella ärendet.
Handläggare kan med några enkla knapptryckningar göra utskick med sms och e-post till alla berörda arbetstagare för att upplysa om nyheter som finns tillgängliga i portalen eller informera om annat som har med konkursen eller rekonstruktionen att göra.
Förvaltare och rekonstruktörer kan själv signera lönegarantibeslut digitalt med BankID. Det görs snabbt och effektivt även i stora ärenden. De kan också distribuera och begära arbetstagarnas digitala underskrift på uppsägningar och därmed korta ned uppsägningstiden med upp till 10 dagar jämfört om handlingen skickades med rekommendernad post.
Arbetstagarna loggar in i Garanti Portal med hjälp av BankID. För arbetstagare som saknar BankID sker inloggning via engångslösenord som automatiskt skickas ut till arbetstagarens telefon eller e-postadress.
Garanti Portal har språkstöd för svenska, engelska, tyska, polska och arabiska.
Läs mer här
Pris
Garanti Portal är ett tillägg till Garanti XL som gör att den rörliga avgiften för registrerade arbetstagare i konkurser och rekonstruktioner ökar med 50%. Inga andra kostnader tillkommer och det utgår inte någon instegsavgift för att skaffa detta tillägg till Garanti XL. Alla avgifter för Garanti Portal är således rörliga, d v s de härrör alltid till specifika konkurser eller rekonstruktioner.
Kontakta oss så tillhandahåller vi en aktuell prislista.
Skaffa Garanti Portal
Kontakta oss på Login så ordnar vi med licensavtal för portaltjänsten och ”slår på” funktionerna åt er!
Garanti Portal levereras med en användarhandledning. Vi visar gärna hur tjänsten fungerar och hjälper handläggare att komma i gång. Login håller också återkommande kurser och kan även ordna med intern utbildning på plats eller via Teams.
info [ a t ] loginhasselberg [ d o t ] se
08-446 22 75